BREIT PORTAL FÁCSE Ezentúl Soros mondja meg, hogy mit publikálhatsz a Facebookra?

Ezentúl Soros mondja meg, hogy mit publikálhatsz a Facebookra?

4774
0
SHARE
Soros György
Soros György

Egészen dermesztő folyamatok tapasztalható az óriáscégnél, mióta megválasztották a republikánus Donald Trumpot.  A bukott demokrata vezetés és annak háttérországa (élükön Soros Györggyel) intenzív hadjáratba kezdett a beiktatott kormány meggyengítésére és ennek részét képezi az álhírek elleni harc is.ű

Harc az alternatív média ellen

A legtöbb konzervatív oldal viszont tudja, hogy a mainstream média cseppet sem amiatt aggódik, hogy a választók meg vannak vezetve, hanem az alternatív média megerősödésétől és a valódi információktól tartanak igazán.

Az ’álhír’ címszó bélyegét ugyanis rásütik mindenre és mindenkire, ami nem a jól bejáratott liberális-baloldali mainstream álláspontot tolja, és így próbálják ellehetetleníteni a közösségi oldalakon oly népszerű alt-right portálokat.

Holott az esetek döntő többségében kiderül, hogy az elenyésző számú kamu hírrel szemben, a Clinton-párti, és liberális mainstream elképesztően torz és félrevezető módon tájékoztatja a közvéleményt már évtizedek óta. (Gondoljunk csak a nemrégen tragikus módon elhunyt német újságíróra, Udo Ulfkottéra. De megemlíthetjük az is, hogy a teljes média a választások előtt elkönyvelte, Trumpnak esélyes sincs a győzelemre.)

A legnagyobb probléma viszont azzal van, hogy úgy tűnik – sikerült meggyőzni a Facebookot, hogy beleálljon ebbe a háborúba.

Soros határozná meg, mit szabad és mit nem

A Washington Free Beacon belső jelentésekre hivatkozva azt írja, hogy a Soros György által pénzelt baloldali Media Matters for Amerika szervezet titokban egyeztet a közösségi oldalóriással. Céljuk az, hogy felvegyék a harcot az állítólagos „propaganda” anyagokkal és az „álhírekkel” szemben.

A Media Matterst alapító David Brock a múlt hétvégén úgy fogalmazott, Hillary Clinton novemberi veresége az álhíreknek köszönhető. Holott ennek éppen az ellenkezője igaz. A demokrata szerverek valódi információkat tartalmazó emailjeinek kiszivárogtatása volt az, ami leleplezte a demokrata jelölt „sötét oldalát”. Nem mellesleg két neves közgazdász nemrég tanulmányt is készített arról, hogy

a Facebookon keringő álhírek csak abban az esetben tudták volna befolyásolni a választást, ha egyetlen hír nagyobb meggyőző erővel bírt volna, mint 36 fizetett politikai hirdetés a tévében.

Szóval abszurd.

A kiszivárogtatott jelentés szerint a Facebook egyetértett az álhírek kártékonyságával, ezért elkezdték a párbeszédet a baloldali szervezettel. A Media Matters azt próbálja elérni a cégóriásnál, hogy egy meghatározott modell segítségével kezdjék el kiszűrni az ilyen jellegű tartalmakat.

A Facebook mellett a Google is elkezdte már az ilyen tartalmak kiszűrését. Legújabb szabályzatuk szerint nem vehet részt a hirdetési rendszerükben olyan oldal, ami álhíreket kreál. Tájékoztatásuk szerint már több mint 200 ilyen publikálót tiltottak ki a rendszerükből.

Forrás: Washington Free Beacon